2024 szeptember elejétől az Észak-Olaszországba tartó autóval utazóknak elterelésre kell készülniük. A Mont Blanc-alagutat ugyanis nem sokkal az év vége előtt lezárják. Nem ez lesz az utolsó lezárás.
A Mont Blanc-alagút az egyik legfontosabb közúti kapcsolat Franciaország és Olaszország között. Hamarosan azonban ismét állandó építkezési területté válik. Az alagúttársaságok bejelentették, hogy a tizenegy kilométeres szakaszt 15 hétre lezárják az építkezés miatt.
A közelgő lezárás már a második lezárási szakasz. Az alagutat már 2023-ban is le kellett zárni építési munkálatok miatt. És nem ezek lesznek a szerkezet egyetlen lezárásai. Az alagutat 2025-ben is több hónapra lezárják a fő utazási szezonon kívül. Összefoglaltuk, mire kell felkészülniük az autósoknak a jövőben.
Mennyi ideig lesz lezárva a Mont Blanc-alagút?
Kezdetben a kapcsolat szeptember 2., hétfő 17 órától december 16., hétfő 17 óráig lesz járhatatlan. Ezt követően az autósok 2025 őszéig ismét áthaladhatnak az alagúton. Ekkor kezdődik az alagút fő felújítása.
Összesen három-négy hónapos lezárásokat terveznek a következő 18 évben. Az alagút üzemeltetői remélik, hogy elkerülhető lesz a három-négy évig tartó teljes lezárás.
Miért van lezárva a Mont Blanc-alagút?
A Mont Blanc-alagút már 60 éves. A boltozatát fel kell újítani. Ez az első nagy európai alagút, amelynek szerkezetét átfogó felújítási munkálatoknak vetik alá, beleértve a mélyépítési munkálatokat is.
Az alagúttársaságok szerint a közelgő 15 hetes lezárás lehetővé teszi, hogy 2024-ben két 300 méteres, azaz összesen 600 méteres boltozatszakasz első kísérleti felújítási projektjét elvégezzék.
Lezárták a Mont Blanc alagutat: ezek az alternatív útvonalak
A forgalomnak a munkálatok ideje alatt alternatív útvonalakon kell közlekednie. Ezek elsősorban az A43-as autópálya, amely Franciaországból a Fréjus-alagúton keresztül Észak-Olaszországba is vezet, valamint a Nagy Szent Bernát-alagúton keresztül északkelet felé vezető útvonal.